Vad betyder “open” för Telia?

Man undrar, efter att ha läst det här.

Det är Telias nya mobila surftjänst “Surf Open” som visar sig strippa bort innehåll, främst annonser, från webbsidor i mobiltelefonen. Något som självklart påverkar många som lever på annonsintäkter på nätet. Det är som om pressbyrån skulle riva ut alla annonser ur tidningarna de säljer.

Korkat, och de enda möjlighetsmoln man plockar på den manövern är mörka, arga stormmoln. Intressant hur operatörerna fortfarande tror sig äga allt som visas i en mobiltelefons fönster.


2 Comments on “Vad betyder “open” för Telia?”

  1. […] X Jensen skriver om det, liksom Erik Stark, Fredrik Stenbeck […]

  2. Inte smart av Telia, Telia tror fortfarande att dem har monopol på telecommarknaden.
    Men vad händer om Telias kunder börjar bojkotta Surfclosedaktionens websidor och slutar att köpa deras tidningar.
    Har ni tänkt på det, kan bli värre ekonomiskt för dessa tidningar än vad dem har tänkt sig.

    .


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s