En aprilkväll med ett monster

Igår var jag ute och åt en god middag med några websmurfar och ett monster.

Monstret heter Lakk.

Först var han lite avvaktande till oss andra. Han tittade nervöst på oss.

Men det ändrade sig snart och plötsligt ville alla vara kompis med honom. Här med Disruptive-Christian.

Han dansade så han höll på att trilla av bordet. Som tur var hann någon fånga honom innan han dunsade i golvet när han försökte göra en coin drop.

Till sist blev det lite för mycket för Lakk som somnade i ett hörn.

Han må se ut som en stomipåse fylld av bläck men han har ett hjärta av skumgummi.

Ja, sådan är han. Våran Lakk.

(Bakgrundsmusik.)

PS.
Fler monster finns här.


4 Comments on “En aprilkväll med ett monster”

  1. poppetotte says:

    Lakk e lite hämmad eftersom hans förr adoptivpappa var Göran Greidner. Att dricka absint och läsa maoistisk poesi kan göra vem som helst lite folkskygg!

  2. Suntuis says:

    De tycks vara glada i spriten de där monstren. Min Puck är rent av livsfarlig så fort hon kommer över en flaska rött.

    För att inte tala om vilka problem jag får dagen efter kvällen före då jag upptäcker att hon pillat på min mobil och skickat iväg allehanda obscena förslag till vissa utvalda i min telefonbok.

    Så Christian, håll Lakk borta från din mobil. Det kan vara genetiskt.

  3. Yvette says:

    Lakk är så fin! Lite väl pigg på öl kanske, men sölar han ner sig så är det bara att torka av så är det ungefär som inget har hänt.

  4. […] för hans kunskaper i manipulation och sälj. Jag trodde jag också kände honom men vid ett stort smurffylleslag(där Lakk var den ledande fyllesmurfen) erkände Lakk på småtimmarna att han insett att hans livs […]


Leave a Reply

