“Plus ett på det!”

Efter att ha använt mikrobloggar om Jaiku, Bloggy och Twitter ett tag har jag märkt att jag börjat säga “plus ett på det!” även AFK när jag hör något jag uppskattar. (+1 skriver man som ett svar på någon annans mikrobloggpost om man håller med eller gillar det som skrivs.)

Häromveckan registrerade jag domänen plusett.se och nu finns det en väldigt enkel sida där.

Så, nu finns det alltså ett alldeles utmärkt sätt att enkelt förklara att man gillar det man hör: det är bara att posta en länk till Plus Ett. 🙂


2 Comments on ““Plus ett på det!””

  1. Jag har tidigare sett “+1” användas för att dissa folk på forum och dylikt. Då i betydelsen att “Du försöker bara få upp ditt postcount med att posta menlösa saker”, men det är väl som med allt annat – lite “dialektalt”.🙂

  2. Judith says:

    Det här gillar vi! +1


Leave a Reply

